één op één begeleiding

Bij één op één begeleiding kom je wekelijks in mijn praktijk en gaan we samen werken naar jouw doel.

We beginnen de begeleiding met een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek van een kwartier vertel ik kort wie ik ben en vertel vooral jij wie jij bent. Afsluitend vertel ik kort hoe mijn behandelingen eruit zien. Deze zijn heel erg afhankelijk van je doel, wie jij bent, waar je al staat, wat je al hebt geprobeerd, hoe gemotiveerd je bent en hoe bereid je omgeving is om mee te werken.

Voordelen van een kennismakingsgesprek

  • Zoals ik al aangaf ga je niet alleen afvallen maar gaan we ook jou huidige patroon en gedrag doorbreken. Dit kan betekenen dat wij een intensieve samenwerking zullen aangaan. Wanneer jij geen goed gevoel hebt bij mij zal deze samenwerking kunnen mislukken. Ik vindt het daarom belangrijk dat voordat wij de samenwerking aangaan we elkaar al een keer hebben gesproken. Het is namelijk niet als of je een product komt die aan een paar specificaties moet voldoen.
  • Je moet nadenken over je hindernissen en je hulpvraag. Hierdoor wordt je al bewust van je “probleem” wat je kan helpen de oplossing te vinden.

Wanneer jij besluit dat wij samen gaan werken aan jouw doelen plannen wij een intakegesprek in. Dit gesprek zal ongeveer 45 minuten duren.

Voor we een intake gesprek kunnen inplannen vraag ik je een eetdagboek bij te houden en een vragenlijst in te vullen. Het intake gesprek zal dan ook een week na jou besluit om mij in te huren worden ingepland. Tijdens het intake gesprek, zullen we de vragenlijst en je eetdagboek bespreken. Ook zullen we je probleem bespreken en analyseren. Tevens gaan we een haalbaar doel opstellen. Natuurlijk vindt er ook een nul meting plaats. Met behulp van mijn weegschaal meten we jou gewicht, vetpercentage, vochtpercentage, spiermassa, botmassa, visceraal vet en metabolische leeftijd. Tevens meten we ook de omvang van je taille. Ook krijg je al de eerste huiswerkopdrachten mee.

Voordelen intake gesprek

  • Om te zorgen dat jij geen terugval krijgt na het afvallen, is het belangrijk dat we in kaart brengen wat jou valkuilen zijn, je hindernissen en je hulpvraag. Zo wordt je bewust van het dieper liggende probleem.
  • Door een eetverslag bij te houden wordt je bewust van wat je eet, helemaal wanneer wij deze tijdens het intake gesprek bespreken.
  • De nulmeting geeft je veel meer inzicht in de samenstelling van je lichaam dan enkel de weegschaal en je BMI. Deze houden geen rekening meet de hoeveelheid spier en vocht in je lichaam. Zo kunnen we ook in de gaten houden of je echt vet afvalt of dat het spiermassa is wat je kwijt raakt.

Na het intake gesprek volgen er meerdere vervolgconsulten van een half uur. Om een volledige bewustwording van je de knelpunten te bereiken en voldoende handvatten hiervoor te kunnen leveren raad ik minimaal 10 consuls aan. Afhankelijk van je doel kunnen dit er meer worden. Ik hanteer een gemiddelde van 0,5 kilo per week afvallen. Dit is omdat je dan op een gezonde manier afvalt, waarbij het ook voor jou en je omgeving vol te houden is. Wil jij 5 kilo afvallen dan zullen de aangeraden 10 consuls voldoende moeten zijn, wil jij 10 kilo afvallen zullen we meer consuls moeten toevoegen.

voordelen vervolg consuls: 

  • elke consult doen we weer de volledige meting waarbij we je voortgang in de gaten kunnen houden. Is je vetpercentage gedaald of je spiermassa. Is je metabolische leeftijd al dichterbij je werkelijke leeftijd en natuurlijk ben je afgevallen.
  • Tijdens het consult bespreken we hoe de afgelopen week ging en waar je tegen aan liep.
  • Je krijgt elke keer weer een nieuwe opdracht mee die jou helpt om je oude patroon te doorbreken.

Wanneer jij je doel hebt bereikt biedt ik nog weegconsuls aan die een kwartier duren. Dit is een goede stok achter de deur om je doel vast te houden. Deze kan je zo vaak inplannen als jij wilt en nodig hebt.

Voordelen weegmoment

  • Het getal op je weegschaal zegt niets over de verhouding in je lichaam. Voor verschillende doeleinde kan dit handig zijn om te weten. Ben je een sporter en wil je meer spiermassa opbouwen? Dan kan je dat op deze manier bij houden.
  • Wanneer je je streefgewicht hebt behaald is het handig om een maand later nog een weegmoment in te plannen zodat we kunnen kijken of je resultaat hetzelfde blijft. Het kan natuurlijk zijn dat je gewicht hetzelfde is gebleven maar dat je vetpercentage weer omhoog is gegaan. Zo kan je tijdig nog bijsturen.
  • Het behalen van je streefgewicht is vaak een trigger om weer andere dingen te gaan eten. Door na een maand weer een weegmoment te hebben kan je goed in de gaten houden wat die met je doet.

Klik hier voor de tarieven van de één op één begeleiding