Vakantie tips

Sommige zijn al op vakantie en andere moeten net als mij nog weg!

Vandaag gaat mijn vakantie in! Met morgen mijn bruiloft (dus allemaal nog even zonnedansjes doen:O) en maandag vliegen wij naar Bulgarije! ­čÖé

Wij gaan 11 dagen op een all inclusieve vakantie. Even geen zorgen en heerlijk ontspannen op een bedje aan het strand en de hele dag door alles kunnen eten en drinken! Klinkt heerlijk toch? Vooral de kilo’s die ik weer mee terug ga nemen klinken heerlijk… En omdat ik twee weken later weer hetzelfde ga doen maar dan 8 dagen in Tunesi├ź wil ik die kilo’s eigenlijk toch wel beperken.

Daarom heb ik wat vakantietips voor jullie (en mij) om het aantal vakantie kilo’s wat je mee terug neemt te beperken.

  1. Beweeg voldoende. De hele dag aan het zwembad liggen bakken klinkt natuurlijk heerlijk. Maar dit 11 dagen doen is niet zo goed voor je. Zorg er daarom voor dat je af en toe het zwembad in duikt, een stuk gaat wandelen, huur een fiets en verken de omgeving of maak gebruik van de fitnessfaciliteiten op het resort. Zorg dat je in ieder geval je 10.000 stappen per dag behaalt en hoe meer hoe beter. Persoonlijk ben ik van plan om regelmatig in de ochtend een paar baantjes te zwemmen (Mike slaapt altijd langer dan ik doe;)) of even gebruik te maken van de fitnessfaciliteiten op het resort. Ben heel erg benieuwd hoe deze eruit zien. Dus voor de zekerheid gooi ik mijn elastiek en springtouw in mijn koffer. Zodat ik daar in ieder geval mee aan de slag kan.
  2. Kies 1 maaltijd waarbij je “los” mag gaan. Neem niet en een uitgebreid ontbijt, een pizza voor lunch en patat met heel veel toetjes als avondeten. Kies een maaltijd waarbij je, je iets meer mag uitleven en eet de overige maaltijden zoals je ook thuis zou eten. Neem je pasta als diner met het idee dat, dat gezond is.. Denk eraan dat er dan gebruik wordt gemaakt van witte pasta, de porties groter zijn dan thuis en er heel veel room in de saus wordt gebruikt. Kies je voor een maaltijdsalade vraag dan eventueel je dressing apart zodat je zelf kan bepalen hoeveel erop zit. Hier schieten ze namelijk ook regelmatig uit. En wordt er gebruik gemaakt van een basisdressing voor de gemengde sla en daarnaast nog een dressing met een smaakje.
  3. Eet veel fruit. Op de een of ander manier vindt ik fruit in het buitenland altijd lekkerder dan in Nederland… En bij een resort ligt er vaak heel veel fruit bij het buffet. Kies is voor een lekkere fruitsalade als lunch of als tussendoortje. Groentes tussendoor is bij resorts vaak lastiger maar zit je op de camping? zet dan om 3 uur eens wat worteltjes, komkommer, tomaatjes en paprika neer?
  4. Neem jij graag een borrel op vakantie? Zorg dan dat je in je eten niet te veel kcal neemt. Vaak nemen we op vakantie een cocktail of een mix drankje waardoor je al meer kcal binnenkrijgt dan met je wijntje of biertje. Zorg dan dat je, je kcal inname met eten beperkt. Zodra je lichaam namelijk alcohol binnenkrijgt begint je lichaam meteen met de omzetting van alcohol in energie en laat de omzetting van vetten en koolhydraten links liggen. Waardoor deze dan vaak als reserves worden opgeslagen.
  5. Geniet, Maak je niet al te druk om de vakantie kilo’s maar geniet en maak mooie herinneringen!
Categorie├źnTips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *